8 juni 2026

Waarom de corona ‘pandemie’ een historisch bedrog was

Toelichting prof. dr. Stephan Homburg in drie grafieken

door Redactie
5 minuten leestijd
A+A-
Herstel

Met een video van veertien minuten laat de Duitse professor Stefan Homburg in drie grafieken zien dat er geen SarsCov2-pandemie was en dat de verantwoordelijken dat ook wisten. Het verloop van ernstige luchtweginfecties, sterfgevallen en testincidenties, samen met het citaten uit de RKI-protocollen dat Homburg presenteert, laat nauwelijks een andere conclusie toe.

Beluister dit artikel
0:00
0:00

In de nu lopende onderzoekscommissie van het Duitse parlement over de Coronaperiode mochten de in dit artikel weergegeven grafieken niet getoond worden. Ook het achterliggende cijfermateriaal werd niet aan de onderzoekscommissie beschikbaar gesteld. Er moet heel wat te verbergen zijn om geen openbaarheid van zaken te geven.

De grafieken zijn er natuurijk. En wie deze wat beter bekijkt, snapt waarom de commissie deze niet mocht zien of bespreken. De in dit artikel getoonde grafieken zouden ook zonder veel uitleg duidelijk maken dat de Corona ‘pandemie’ een groot bedrog was.

Prof. dr. Stephan Homburg, gepensioneerde professor voor openbare financiën, heeft al gedurende de Coronatijd zich als criticus gemeld. Samen met Tom Lausen (58) data analist en publicist doorzochten zij alle beschikbare data omtrent wat is verkocht als ‘pandemie’. De cijfers spraken echter andere taal. Cijfers notabene van de overheidsinstellingen zelf, zoals het Robert Koch Institut (RKI), het RIVM van Duitsland, die in de media een verhaal vertelden waarvan zij, zo is gebleken, op dat moment al wisten of hadden kunnen weten, dat hun paniekverhalen niet klopten of ronduit waren gelogen.

Zware luchtwegenzieken per 100.000 inwoners (bron: RKI/prof. Homburg)

Bovenstaande grafiek toont het aantal personen per 100.000 inwoners die leden aan zware luchtwegeninfecties, mensen die dus echt symptomen van de ziekte vertoonden. Daarbij ging het niet om de niet valide uitslagen van de PCR-tests.
Opvallend is de de eerste lockdown werd ingezet enkele dagen nadat het aantal zieken sterk begon terug te lopen. Een patroon dat zich elke winter voordoet. Door de lockdown net na de ingezette daling af te kondigen konden de regering en media valselijk beweren dat de lockdown het virus aantoonbaar had teruggedrongen. Ook zonder enige maatregel zou dit in hetzelfde tempo zijn gebeurd.
Wat verder opvalt is dat het aantal mensen met een ernstige luchtwegeninfectie in de winters van 2017/2018 veel en in de winter van 2018/2019 aanmerkelijk hoger was dan in het ‘pandemiejaar’ 2019/2020. Het aantal zou nog verder dalen in de winters van 2020/2021 en 2021/2022.
Een extreme stijging vond plaats in de winter van 2022/2023, de eerste winter na de massale inentingscampagne. Ofschoon het aantal zieken met een luchtwegeninfectie de winters erna weer zou dalen, bleven ze hoger van voor de inentingscampagnes, de veel genegeerde oversterfte.

Het aantal sterfgevallen per week. (Bron: destatis/prof. Homburg)

De tweede grafiek toont het aantal sterfgevallen per week. Ook hier was in de ‘pandemiewinter’ geen sprake van afwijkende sterfte-aantallen. Die kwam pas in de winter 2020/2021, waarbij deze nog onder de sterfte van de winter van 2017/2018 bleef, toen niemand sprak van een pandemie. Als de ongrondwettelijke maatregelen al effect hadden, dan blijken de winters van de maatregelen 2020/2021, 2021/2022 en 2022/2023 ineens hogere aantallen sterfgevallen te tonen. Het ‘pandemievoorjaar’ van 2020, toen de wereld in paniekmodus werd gebracht, gaf normale sterftecijfers. Hetzelfde geldt overigens voor de bedbezetting in de ziekenhuizen, die gelijk of zelfs lager was dan in de voorafgaande jaren.

Uitslagen van de PCR-test (Bron: RKI/Prof. Homburg)

Met de introductie van de PCR-test kon een schijnpademie worden gecreëerd. De PCR-test is een laboratoriumtest waarvan de Nobelprijsdrager en uitvinder van de test Kary Mullis ooit zei dat de test alles wat je wil kan aantonen. Middels genoeg versterking (aantal cycles) kan elk virus worden aangetoond, maar een virus in een lichaam betekent nog geen ‘besmetting’, het tot ziekte toe vermeerderen van een virus, laat staan dat het ziekte kan aantonen.
Door onlangs gestorvenen een PCR-test af te nemen, waarbij het virus in de meeste gevallen kon worden aangetoond, konden zij worden opgeteld bij de ‘Coviddoden’. En dat terwijl ze aan een of meer andere aandoeningen waren overleden.
Later kwamen daar de totaal onbetrouwbare sneltests bij. En zo kon het aantal ‘Covidgevallen’ kunstmatig worden opgevoerd, nodig om de prikken in de armen te krijgen.

Combinatiegrafiek van echte ziektgevallen en uitslagen PCR-test (Bron: RKI/prof. Homburg)

Professor Homburg zegt over deze combi-grafiek:
“Door de twee voorgaande grafieken te combineren, wordt de morbide manipulatie uit de titel van mijn uitzending duidelijk.
Ernstige verkoudheden, die zeker ook tot de dood konden leiden, kwamen voor, tijdens en na de zogenaamde pandemie voor, en wel in vergelijkbare aantallen.

Hoge PCR-incidenties waren daarentegen slechts van korte duur. Ze hadden niets te maken met ziekte en dood, maar waren uitsluitend gebaseerd op de politieke beslissing om angst te zaaien.
Daarbij vervulden de PCR-cijfers twee functies. Ten eerste signaleerden ze gevaar. Dat is duidelijk. Ten tweede, en nog belangrijker, verdrong de zevendaagse incidentie onaangename vragen over relevante, dat wil zeggen klinische gegevens. In plaats van om zieken ging het om PCR-zieken. In plaats van om doden ging het om PCR-doden en in beide gevallen suggereerden de pandemiemakers dat deze bovenop de gebruikelijke zieken en doden kwamen. Het tegendeel was het geval. In werkelijkheid werden normale ziekte- en sterfgevallen simpelweg geherclassificeerd en verdween de griep in deze periode spoorloos.”

Bijzonder duidelijk dat de overheidsinformatie niet was ingericht om de bevolking eerlijk te informeren en gerust te stellen, maar gericht was op de uitvoering van de eerder geplande maatregelen.
In bovenstaand fragment uit een protocol van de crisisstaf van het RKI, het RIVM van Duitsland, is het volgende te lezen:

24 maart 2020: Informatie ligt voor dat SARS-CoV-2 niet zich niet breed verspreidt.
25 maart 2020: Deze trends kunnen maar beter vooralsnog niet genoemd worden, omdat anders het moeilijk kan zijn om verdere maatregelen te verdedigen.
25 maart 2020: gewaagd, causaliteit herstellen. Wij zijn immers aan het einde van het griepseizoen.

Dat is ook wat RIVM-baas Jaap van Dissel in de kamercommissie gezondheidszorg in mei 2021 in een grafiek liet zien: de ‘pandemie’ was al in mei 2020 voorbij. Maar het parlement zweeg …. Immers alle maatregelen om de prikken in de armen te krijgen moesten nog komen: de lockdowns, de schoolsluitingen, de mondkappen, de 1,5 meter, de avondklok. Die plannen die wereldwijd waren beraamd kon je niet zomaar afblazen. Dus dan maar net doen alsof er sprake is van een pandemie die zonder symptomen alleen met de voor dit doel onbruikbare PCR-test kan worden ‘aangetoond’.

Commentaar

Er valt nog zoveel te zeggen over de zogenaamde pandemie. Velen stellen zich de vraag waarom dit gebeurde, wie had hier belang bij? Prof. Homburg zegt deze vraag over te slaan: het feit is dat het kon gebeuren omdat politiek en media het bedrog bevestigden en versterkten en de bevolking voorlogen.

Homburg: “Iedereen zou moeten inzien met welk onvoorstelbaar cynisme politici, overheden en militairen een medische noodsituatie hebben gesuggereerd die nooit heeft bestaan. In werkelijkheid waren er alleen maar normale verkoudheidsgolven, zoals die al duizenden jaren voorkomen, die geen enkele inbreuk op grondrechten rechtvaardigden.
Als de meerderheid deze manipulatie doorziet, neemt het gevaar af dat psychologische oorlogsvoering ook in de toekomst succesvol zal zijn. Voor het behoud van gezondheid, vrede en welvaart zou daarmee veel gewonnen zijn. In die zin bedank ik u voor uw interesse en blijf ik zoals altijd uw Stefan Homburg.”

Wilt u de hele hoorzitting zien, volg dan deze link.

image_print
Vond u dit artikel waardevol?
Ja9Nee0

1 opmerking

Jan 20 mei 2026 - 10:16

Wij wappies wisten dit allemaal al, dat het bedrog was en een ‘global pharma scam’.
Veel belangrijker vind ik hoe we de bedenkers, de aanstichters, de uitvoerders, de meelopers, de misbruikers en de nuttige idioten gaan stoppen, zodat zoiets dergelijks nooit meer kan en mag gebeuren: namen en rugnummers.
Maar omdat het (ambtelijk) bestuurlijke tuig elkaar dekt en vanwege de enorme hoeveelheid middels doodsangst geïndoctrineerde en gehersenspoelde schapen, heb ik daar heel weinig vertrouwen in.

Reacties gesloten

ZONE21